Električna revolucija u automobilskoj industriji je izvjesna ali postoji nekoliko izazova u ovoj oblasti. Tehnički limiti elektromobila i njihova još uvek visoka cijena mogu se riješiti, ali mnogo ozbiljniji rizik postoji od nestašice baterija. Toyota je svjesna toga i zato ulaže u rudarsku industriju.
Toyota je najveći proizvođač hibrida na svetu. Samo prošle godine u svijetu je prodala više od 1,6 miliona hibridnih automobila. U planu su i čisti elektromobili, a prvi od njih će stići već sljedeće godine. Do 2025. godine, ovaj japanski proizvođač želi da dostigne prodaju od 5,5 miliona elektrifikovanih automobila. Za to je potrebna velika količina li-ion baterija, a tražnja za akumulatorima već danas premašuje njihovu ponudu.
Većina komponenti za baterije danas se proizvodi u Kini, Južnoj Koreji i u Japanu, dok se u SAD, Nemačkoj, Poljskoj i Mađarskoj odvija samo proces njihove montaže. Kompletan ovaj proces zavisi najviše od dostupnosti litijuma. Najveće rezerve imaju Australija, Čile i Argentina, a često se dešava da kontrolu nad njima imaju kineske kompanije.
Čini se da je Toyota najozbiljnije shvatila ove rizike. Zato je u junu pokrenula izgradnju prvog japanskog pogona za pripremu litijuma za proizvodnju baterija. U pitanju je zajednička investicija Toyote i australijske rudarske kompanije Orocobre. Cilj je da se postigne veća nezavisnost u proizvodnji električnih automobila i veća kontrola nad kompletnim lancem snabdijevanja baterijama.
Fabrika, prva ove vrste u Japanu, biće puštena u rad 2021. godine i koristiće sirovine iz rudnika Toyote i Orocobre u sjevernoj Argentini, a u fabrici će se litijum-hidroksid proizvoditi iz litijum-karbonata.
Prošle godine, Toyota Tsusho je kupila 15-procentni udeo Orocobre i investirala 182 miliona dolara. Cilj je da se poveća ekstrakcija litijuma sa 25.000 na 42.500 tona godišnje.
izvor: Automgazin.rs

