Renaultova najava najjeftinijeg električnog automobila na evropskom kontinentu, u vidu modela Dacia Spring izgleda da je natjerala Teslu da spemi novi mali elektromobil za Evropu, kaže Telegraf.rs.
I dok novi Volkswagenovi električni modeli biljleže sve bolje prodajne rezultate, Ilon Mask je otkrio potencijalne planove za razvoj potpuno novog automobila manjih dimenzija, koji bi se proizvodio u novoj Tesla Gigafactory fabrici u Berlinu.

Međutim, osim informacija da bi novi model trebalo da bude kreacija evropskih dizajnera, nema drugih zvaničnih podataka. Dva su glavna razloga zbog kojih se Mask odlučio za “evropskog Teslu”.
Po principu po kome mu je to uspjelo i u SAD, želi da u svoju evropsku fabriku privuče najbolje dizajnere i inženjere sa starog kontinenta, budući da je Tesla jedna od najzanimljivijih i najperspektivnijih kompanija za mlade inženjere u Americi. A da bi se od njih dobilo ono najbolje, treba im omogućiti stvaranje originalnih proizvoda, a ne samo “hendlovanje” proizvodnje automobila njihovih američkih kolega.
Drugi razlog se odnosi na generalne razlike između evropskog i američkog tržišta. Mask smatra da bi za evropsko tržište imalo smisla proizvoditi kompaktnije hečbek modele ili vozila sličnog tipa, i zato je namjera Tesle da konstruiše automobil koji će zadovoljiti potrebe evropljana, prenosi Telegraf.
Za pretpostaviti je da će, u skladu sa prilagođavanjem Evropi, modeli koji u budućnosti budu izlazili iz berlinske fabrike imati i cijene koje će biti prilagođenije navikama evropskih kupaca.

A možda je Ilon Mask baš na to i mislio kada je nedavno pominjao budući model Tesle koji bi trebalo da ima cijenu od oko 25.000 dolara, odnosno 21.000 eura.
Naravno, u konačnoj cijeni vozila svoj udio će imati i subvencije koje brojne evropske vlade daju kupcima ekoloških vozila, pa bi konačna cijena budućeg evropskog Tesle mogla da bude još niža.
Izvor: Telegraf.rs