Ljetnji i zimski testovi dometa pojedinih električnih automobila pokazali su velike razlike u autonomiji. Rezultati testa koji su obavili What Car? i Move Electric pokazali su da hladno vrijeme najviše utiče na Porsche Taycan, dok je električni Fiat 500 zabiljeležio najmanju razliku u dometu.
Ovaj interesantan test obavljen je sa četiri identično opremljena automobila koji su voženi istom rutom po definisanim parametrima prošlog ljeta, a zatim ponovo početkom ovog mjeseca. Cilj ovog istraživanja bio je da se otkrije koliko niske temperature utiču na efikasnost baterije.
Tokom zimskog testa dometa, Porsche Taycan 4S Performance Battery Plus zabilježio je autonomiju od 360 kilometara sa punom baterijom, što je za 20,1% manje nego tokom ljeta, kada je domet bio 452 kilometra. Radi se o istom modelu sa točkovima identične veličine.
Drugi modeli koji su učestvovali u ovom istraživanju su Ford Mustang Mach-E Extended Range RWD (pad od 18% u odnosu na leto), zatim Škoda Enyaq iV (15,7%) i Fiat 500 42 kWH (15,2%). Ono što se pokazalo kao korisno jeste pozitivan uticaj kupovine električnog automobila sa toplotnom pumpom, koja smanjuje trošenje baterije tako što toplotu iz pogonske jedinice šalje u unutrašnjost vozila, pa se na ovaj način grije kabina.
Testirano je pet modela koji su opremljeni toplotnom pumpom, i njihov domet je bio u prosjeku 25,4% manji u odnosu na zvanične brojke prema WLTP standardu. Poređenja radi, pet modela koji su imali standardni grijjač kabine su u proseku zabilježili deficit od 33,6%.
Testiranje je obavljeno na zatvorenom poligonu dužine 24 kilometra. Od toga, 4,2 kilometra su bila simulacija urbane vožnje sa dosta zaustavljanja i kretanja, dok se 6,5 kilometara vozilo brzinom od 80 km/h. Posljednji deo poligona činila je simulacija vožnje na auto-putu brzinom od 113 km/h.
izvor: nova.rs