Rusija planira da poveća svoj udio na globalnom tržištu uglja. Trenutno je treći najveći snabdjevač tog goriva, iza Indonezije i Australije, ali ide naprijed, rečeno je ove sedmice na konferenciji svjetskih lidera u industriji uglja, koja se održala u Lisabonu. Preuzimajući primat u Evropi, ruski izvoznici mogu isporučiti energent u Baltičko more, Crno more i željeznicom u Evropu, omogućavajući ekonomičan pristup sjeverozapadnim i mediteranskim tržištima. Iako se evropsko tržište uglja za termoelektrane smanjuje, Rusija se pozicionira kao dobavljač s najnižim troškovima. U prvih devet mjeseci ove godine iz Rusije je stiglo 31,9 mil. tona uglja, neznatno manje nego lani, a ruski ugalj nije doživio tako značajan pad kao uvoz iz SAD-a ili Kolumbije.
Ruski ugalj može biti iskopan za oko 7 do 11 dolara po toni, a troškovi željeznica do Baltika iznose oko 24 dolara po toni. Tome treba dodati oko 10 dolara za lučke uslige i Rusi mogu brodovima isporučivati ugalj od oko 41 do 45 dolara po toni. Niže tarife za pomorski teret u odnosu na konkurente iz Kolumbije, Sjedinjenih Država i Južne Afrike znači da ruski ugalj može smanjiti njihov tržišni udio. Znatno kraće morske udaljenosti koje teret mora preći vjerovatno će postati još veća prednost ako novi propisi o gorivu, poznati kao IMO 2020 i koji bi trebali stupiti na snagu sljedeće godine povećaju troškove pomorskog prevoza, piše Reuters.