Prema novim pravilima, sve veća količina zelenog mlaznog goriva mora se miješati sa kerozinom, pri čemu se potrebna količina povećava svakih pet godina.
Evropski parlament je u srijedu (13. septembra) dao zeleno svijetlo za nova pravila koja će povećati količinu održivog mlaznog goriva na letovima koji polaze sa aerodroma u Evropskoj uniji, označavajući veliki korak ka smanjenju emisija iz ozloglašenog načina transporta koji intenzivno troši ugljenik.
Poslanici Evropskog parlamenta su velikom većinom glasali za zakon na plenarnoj sjednici Evropskog parlamenta u Strazburu, sa 518 glasova za, 97 glasova protiv i osam uzdržanih.
Prema novim pravilima, sve veća količina zelenog mlaznog goriva mora se miješati sa kerozinom, pri čemu se potrebna količina povećava svakih pet godina. Zakonska obaveza će početi sa dva odsto 2025. godine, zatim će biti 20 odsto 2035. godine i dostići će 70 odsto 2050. godine.
Svi letovi koji polaze sa aerodroma u EU biće obavezni da dopunjavaju gorivo korišćenjem održivog avio goriva i mješavine kerozina, bez obzira da li je njihova destinacija unutar ili van Unije.
Izvestilac Hoze Ramon Bauza Dijaz pozdravio je usvajanje zakona kao „ogroman korak ka dekarbonizaciji vazduhoplovstva“.